Sesiunea 7

Etapele procesului de consiliere – continuare

Crearea spațiului de interacțiune cu persoanele consiliate: spațiul de lucru, contact formal si emoțional cu clientul, prezentarea condițiilor de colaborare, delimitarea competentei

Evaluarea si analiza problemei:

Evaluarea si analiza problemei: Consilierul va evalua informațiile colectate si va încerca sa identifice factorii care contribuie la problemele clientului. Acesta va analiza si va evalua abordările anterioare ale clientului si va ajuta clientul sa identifice resursele si abilitățile sale pentru a depăși problemele sale.

  • Factorii implicați: context si persoane
  • Abordări anterioare de rezolvare a problemei
  • Investigarea abilitaților deficitare ale clientului
  • Investigarea resurselor deficitare

Planificarea intervențiilor (plan de acțiune):

Planificarea intervențiilor: Consilierul si clientul vor colabora pentru a dezvolta un plan de acțiune care sa ajute clientul sa își îndeplinească obiectivele. Consilierul poate sugera strategii si tehnici specifice care sa ajute clientul sa depășească problemele.

  • Identificarea scopului (telului) sau obiectivului – ce dorește clientul / unde intenționează a ajungă?
  • Identificarea abilitaților personale care necesita a fi dezvoltate
  • Identificarea acțiunilor specifice necesare atingerii obiectivului
  • Identificarea resurselor necesare fiecărei acțiuni

Încheierea:

  • Evaluarea progreselor
  • Corectarea acțiunilor
  • Re-evaluarea resurselor
  • Următoarele etape

Joc de rol 1 – reluare exercitiu in perechi

S7